Çevir Translate

15 Kasım 2014 Cumartesi

Puf mantarı ( Lycoperdon perlatum )

15 kasım 2014 hava bulutlu ve yagmurlu 10 ile 15 C° Isparta ormanlarında mantar gezisine çıktım. Aradığım Kanlıca mantarı idi. Ancak küflenmiş olmaları ve kurtlanmış olmaları nedeniyle toplayamadım. Bundan dolayı karşıma çıkan farklı bir mantarın resmini aldım. Fazla ayrıntılı değil resimler ama araştırmama göre yenilebilen bir tür. Tabii bazı ayrıntılara dikkat etmek lazım. 
   

      Lycoperdon perlatum isminde olan bu mantarın taze, içi beyaz ve sade olanları yenilebiliyor. Tepeden aşağı doğru bütün toplanan mantarların kesilmesi lazım. Renk değişikliği varsa yenilmez. Her tarafı bembeyaz olmalı. Sporlar oluşmamış olmalı. Eğer sporlar oluştuysa içerinin rengi koyulaşmaya başlamıştır. Zaten ileri safhalarda bu mantarın içerisi sporlarla dolup pufpuf bir hal almıştır ve bu sporları tepeden havaya salar.
Bazı zehirli mantarlarla (Amanita türlerinin şapkası açılmamış olanları: çok zehirli) karıştırılma ihtimali var. Peki nasıl ayırt edeceğizin cevabı şu: Amanita turlerinin genç bireylerinin tepeden aşağı doğru kesildiğinde içeride sarımtırak renkte açılmamış mantar şekli görülecektir ve dış kabuğu sert olacaktır. Bu şekilde olan mantarlar yenilmeyecektir.
Evet sonuca gelirsek bu bilgiler internetten alınmıştır. Kendim Türkçeye çevirdim. Sakın bu bilgilere dayanarak mantarları tüketmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder